Sebab-Sebab Utama Akaun Adsense Anda di Banned (Block) ?

Sebagai sesetengah seorang Publisher Adsense, pasti anda pernah merasakan bagaimana rasanya di Banned (Kena Block) oleh Pihak Google. Dalam mengatur akaun adsense tidak boleh melanggar peraturan yang telah ditetapkan oleh Google Adsense.


Saya menyarankan agar tidak melanggar sebarang mungkin peraturan-peraturan yang telah ditetapkan oleh Adsense, ianya akan membuat akaun Adsense anda di banned AKA di block.

Yang perlu anda pikirkan saat ini adalah bagaimana cara menciptakan sebuah artikel yang baik  dan tidak melanggar peraturan serta  juga menciptakan video yang bermanfaat bukan hanya sekedar reuploud untuk kepentingan reputasi akaun adsense milik anda.

kesimpulannya, sila fahami dan praktikan supaya anda tidak menjadi mangsa di Banned oleh pihak Google. Ini adalah merupakan sebab-sebab utama akaun adsense anda di banned oleh pihak google seperti keterangan dibawah :

Hindari  daripada Copy & Paste dan Re-Uploud


  • Isi konten Copy & Paste 100% biasanya digunakan untuk menghasilkan artikel blog yang diperoleh dengan cara menyalin atau mengambil langsung tulisan atau artikel milik orang lain tanpa membuat sebarang perubahan walau sedikit pun. Menang tidak boleh dinafikan, setiap para blogger ingin melakukan cara Copy & Paste, tetapi biarlah dengan cara yang sebetulnya, contohnya mengubah tulisan dan bahasanya dan tidak boleh meniru 100% isi kandungannya. Jadi anda perlu berhati-hati dibahagian ini!.

Hindari membuat Blog AGC (Auto Generated Content)



  • Inilah salah satu sebab kenapa Google sering melakukan Banned terhadap akaun adsense secara langsung. Pada kebiasaanya bagi mereka mengguna Blog AGC untuk mendapatkan hasil yang cepat dan banyak.


Mengandungi konten yang Sensitif

                                         

  • Maksudnya dari isi konten yang sensitif disini adalah mengandung hal-hal yang sensitif, seperti Pornografi, judi, Jenayah dan sebagainya.
  • Jika sekiranya blog anda mengandungi hal-hal yang sensitif perlu dipadam segera sebelum akaun anda menerima amaran keras daripada google adsense.


Jangan Pernah Melakukan Klik Iklan Sendiri



  • Ketahuilah jika sekiranya anda mengklik iklan adsense di blog anda sendiri iainya akan mengundang bahaya kepada akaun adsense anda, sekali dua mungkin tidak ada sebarang masalah jika anda mengklik dengan sengaja pasti akaun adsense anda segera di banned oleh pihak Google Adsense.
  • Ada juga yang boleh diperhatikan, segelintir blogger menyarankan kepada orang lain untuk menekan klik melalui sharing link kepada media sosial atau personal purpose dengan pelbagai kaedah, jika anda salah satu daripadanya sila hindari kaedah seperti demikian, biarlah website blog anda orang cari melalui search engine google itu yang lagi terbaik.


Membuat Iklan Adsense dalam bentuk Pop-Up



  • Dalam hal memasang iklan adsense sebaiknya anda perlu mematuhi peraturan dan syarat-syaratnyang telah ditetapkan. Jika  sekiranya anda tidak mematuhinya dengan memasang iklan adsense dalam bentuk Pop-Up semestinya akan adsense anda segera di banned oleh pihak google adsense.
  • Memang sedia maklum setiap publisher inginkan keuntungan yang banyak tetapi jika sekiranya mengguna cara yang salah dibelakang hari pasti ianya merugikan diri anda sendiri, jadi biarlah kita memperolehi keuntungan yang sederhana dengan mematuhi polisi terma dan syarat google adsense

Invalid Click


  • Inilah adalah salah satunya sebab kenapa google adsense akan banned akaun adsense anda dengan serta merta kerana iainya tidak mematuhi peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak google. Contihnya anda membeli trafik dari pihak ketiga dengan tujuan untuk memperbanyakkan visitor (pengunjung) ke dalam website anda dan juga sering kali berlaku rajin menyebarkan link anda dengan cara yang salah dengan tujuan untuk memperbanyakkan klik iklan anda.
  • Google sebenarnya lebih menyukai konten yang benar-benar berkualiti dan menarik tanpa sebarang perlu membeli trafik dari sumber lain, iaitu trafik pengunjung berasal dari google search engine.

Tidak mematuhi peraturan TOS (Term of Service)


  • Beberapa penyebab utama kenapa akaun adsense anda dibanned berkemungkinan adalah melanggar TOS Google Adsense. Sudah sewajarnya kita sebagai publisher adsense harus berkerjasama dengan pihak Google untuk mematuhi peraturan yang telah ditentukan.
  • Dengan begitu jika anda dapat memahami setiap prasyarat dan peraturan yang diberikan oleh Google Adsense, maka Akaun Adsense anda akan selamat dan menghasilkan pendapatan daripada hasil membloger.

Dengan membaca artikel saya kali ini dapat membuat anda lebih berhati-hati lagi dan juga dapat mengenalpasti setiap kesalahan yang tidak perlu dilakukan.

Semoga informasi mengenai Penyebab utama Akaun Adsense anda di Banned oleh Google, boleh membantu anda daripada menjadi mangsa di banned oleh google sebab agak susah mengembalikan akaun yang sudah di block oleh adsense. Maka dengan sila sayangi akaun Adsense anda jika tidak ingin terkena badai Akaun Adsense has been banned.

Post a Comment

0 Comments